ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. グローバルスタディーズ学部
  1. グローバルスタディーズ学部
  2. Bulletin
  1. グローバルスタディーズ学部
  2. Bulletin
  3. No.16 (2023)

カスタマーデライトを実現するサービスの提供を教育するためにSTAR フレームワークを用いた分析方法

https://tama.repo.nii.ac.jp/records/2000072
https://tama.repo.nii.ac.jp/records/2000072
bec3fb72-78af-45d1-877f-ea7f79cc482a
名前 / ファイル ライセンス アクション
多摩大学SGS_Bulletin16号_04今村・小林.pdf 多摩大学SGS_Bulletin16号_04今村・小林.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-28
タイトル
タイトル カスタマーデライトを実現するサービスの提供を教育するためにSTAR フレームワークを用いた分析方法
言語 ja
タイトル
タイトル An Analytical Method Using STAR Framework to Educate on the Provision of Services that Enable Customer Delight
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 カスタマーデライト
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 感動経験
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 サービス
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Customer deligh
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Emotive experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Service
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 今村, 康子

× 今村, 康子

ja 今村, 康子

ja-Kana イマムラ, ヤスコ

Search repository
小林, 延至

× 小林, 延至

ja 小林, 延至

ja-Kana コバヤシ, ノブユキ

Search repository
著者(英)
姓名 IMAMURA, Yasuko
言語 en
所属機関名 多摩大学グローバルスタディーズ学部
言語 ja
著者(英)
姓名 KOBAYASHI, Nobuyuki
言語 en
所属機関名 株式会社加藤製作所
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 近年、顧客のロイヤルティを高めることから、カスタマーデライトの重要性が認識されている。カスタマーデライトは、人的要素が主な要因となり実現されることが明らかになっている。しかしながら、その実現にはサービス提供者のスキルと能力に加えて経験知に依存するため、教育することが難しい。したがって、本研究の目的は、カスタマーデライトを実現するサービスの提供を教育するために感動の種類を教示するSTAR フレームワークを用いた分析方法を示すことである。評価の結果、収集した感動経験の事例の分析結果を接客業務に従事するサービス提供者に提示することで有効性が示唆された。今後の課題としては、感動の種類を教育するためにSTAR フレームワークに感動事象の主語や目的語に関する状況の記述を追加した場合の有効性を確認する必要がある。
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Service industries recognize the importance of customer delight in increasing customer loyalty. Previous studies have shown that service provider related factors are one of the main antecedents of customer delight. However, enabling customer delight is difficult to educate because it relies on experiential knowledge in addition to the skills and competencies of the service provider. Therefore, this study aims to propose an analytical method using STAR framework that shows the types of emotive experiences to educate the provision of services that enable customer delight. The effectiveness was suggested by presenting the analysis results to service providers engaged in customer service work. As a future work, it will be necessary to confirm the effectiveness of adding situational descriptions regarding the subject and object of emotive events to STAR framework in order to educate types of emotive experiences.
言語 en
bibliographic_information ja : 紀要
en : Bulletin

巻 16, p. 75-88, 発行日 2024-03-31
出版者
出版者 多摩大学グローバルスタディーズ学部
言語 ja
出版者
出版者 Tama University School of Global Studies
言語 en
item_10002_source_id_9
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18838480
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12419269
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-28 03:10:55.470378
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3