WEKO3
アイテム
自己決定理論のレンズを通して見た選択されたアクティブラーニング戦略
https://tama.repo.nii.ac.jp/records/1286
https://tama.repo.nii.ac.jp/records/1286b0c6c821-0d7d-4219-8ca1-a86bedbd876b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Selected Active Learning Strategies as Viewed through the Lens of Self Determination Theory* | |||||
言語 | en | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 自己決定理論のレンズを通して見た選択されたアクティブラーニング戦略 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Active Learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | motivation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | relatedness | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | competence | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | autonomy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アクティブラーニング | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | モチベーション | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 関連性 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 能力 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自律性 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
コンラッド, マックフェイル
× コンラッド, マックフェイル× |
|||||
著者(英) | ||||||
姓名 | Conrad, McPhail | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Studies into the efficacy of Active Learning (AL) often focus on the extent to which particular pedagogic strategies are effective, however further work needs to be done on why AL strategies are impactful and the psychological models which provide insight into the principles influencing their success. This article examines several AL tasks, using the principles of Self Determination Theory (SDT) and, in particular, the three basic psychological needs as posited by this theory. A brief introduction to both AL and SDT is presented, followed by an examination of specific AL tasks, as commonly used by many practitioners and found to be effective in achieving positive learner outcomes. | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | アクティブラーニング(AL)の有効性に関する研究は、教育戦略によりどの程度まで効果があるのかに焦点を当てた研究がよく見られるが、AL に学習効果がある理由や、AL 教育の成功に影響を与える心理学的モデルに関してさらに調査を行う必要がある。本稿では、自己決定理論(SDT)の原則、特にこの理論によって提示された3 つの基本的な心理的ニーズを使用して、様々なAL タスクを精査する。 AL とSDT の両方を簡単に説明後に、多くの教育実践者によって使用されているAL タスクに学習効果があるか否かを調査する。 | |||||
書誌情報 |
紀要 en : Bulletin 巻 14, p. 73-87, 発行日 2022-03-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 多摩大学グローバルスタディーズ学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18838480 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12419269 |