ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. グローバルスタディーズ学部
  2. Bulletin
  3. No.14 (2021)

自己決定理論のレンズを通して見た選択されたアクティブラーニング戦略

https://tama.repo.nii.ac.jp/records/1286
https://tama.repo.nii.ac.jp/records/1286
b0c6c821-0d7d-4219-8ca1-a86bedbd876b
名前 / ファイル ライセンス アクション
多摩大学SGS_Bulletin14号_05MacPHAIL.pdf 多摩大学SGS_Bulletin14号_05MacPHAIL (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-17
タイトル
タイトル Selected Active Learning Strategies as Viewed through the Lens of Self Determination Theory*
言語 en
タイトル
タイトル 自己決定理論のレンズを通して見た選択されたアクティブラーニング戦略
言語 ja
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Active Learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 motivation
キーワード
主題Scheme Other
主題 relatedness
キーワード
主題Scheme Other
主題 competence
キーワード
主題Scheme Other
主題 autonomy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 アクティブラーニング
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 モチベーション
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 関連性
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 能力
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 自律性
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 コンラッド, マックフェイル

× コンラッド, マックフェイル

WEKO 1646

ja コンラッド, マックフェイル
ISNI

ja-Kana コンラッド, マックフェイル

Search repository

×

WEKO 1713

Search repository
著者(英)
姓名 Conrad, McPhail
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Studies into the efficacy of Active Learning (AL) often focus on the extent to which particular pedagogic strategies are effective, however further work needs to be done on why AL strategies are impactful and the psychological models which provide insight into the principles influencing their success. This article examines several AL tasks, using the principles of Self Determination Theory (SDT) and, in particular, the three basic psychological needs as posited by this theory. A brief introduction to both AL and SDT is presented, followed by an examination of specific AL tasks, as commonly used by many practitioners and found to be effective in achieving positive learner outcomes.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 アクティブラーニング(AL)の有効性に関する研究は、教育戦略によりどの程度まで効果があるのかに焦点を当てた研究がよく見られるが、AL に学習効果がある理由や、AL 教育の成功に影響を与える心理学的モデルに関してさらに調査を行う必要がある。本稿では、自己決定理論(SDT)の原則、特にこの理論によって提示された3 つの基本的な心理的ニーズを使用して、様々なAL タスクを精査する。 AL とSDT の両方を簡単に説明後に、多くの教育実践者によって使用されているAL タスクに学習効果があるか否かを調査する。
書誌情報 紀要
en : Bulletin

巻 14, p. 73-87, 発行日 2022-03-01
出版者
出版者 多摩大学グローバルスタディーズ学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18838480
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12419269
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:37:26.777739
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3