ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. グローバルスタディーズ学部
  2. Bulletin
  3. No.10 (2017)

日本の大学における英語初級者のための紙媒体データ駆動型学習

https://tama.repo.nii.ac.jp/records/1000
https://tama.repo.nii.ac.jp/records/1000
0cac0115-3683-4372-8cac-bbbafaa9b351
名前 / ファイル ライセンス アクション
S_10_059-075_McShane.pdf S_10_059-075_McShane (922.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-05-17
タイトル
タイトル Paper-based Data-driven Learning for Beginners in a Japanese University EFL Class
言語 en
タイトル
タイトル 日本の大学における英語初級者のための紙媒体データ駆動型学習
言語 ja
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Data-driven learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 paper-based
キーワード
主題Scheme Other
主題 beginner
キーワード
主題Scheme Other
主題 vocabulary
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 データ駆動型学習
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 紙媒体
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 初級
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 語彙
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 McShane, Edward

× McShane, Edward

WEKO 1265

en McShane, Edward

Search repository
マクシェイン, エドワード

× マクシェイン, エドワード

WEKO 1266

ja-Kana マクシェイン, エドワード

Search repository
著者(英)
姓名 McShane, Edward
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Despite growing empirical evidence of the effectiveness of data-driven learning (DDL), its popularity is hindered by perceptions that it is unsuitable for beginners, and requires student and teacher training as well as technology in the classroom. This pilot study measures the effectiveness of a paper-based DDL activity aimed at teaching vocabulary to low-level EFL learners. It also demonstrates how a DDL activity can be implemented in a technology free classroom, without the need for student or teacher training. Beginner level students in an intact university EFL class received DDL vocabulary instruction combined with more traditional methods. Pre and post-tests revealed significant gains for vocabulary items that received DDL instruction, while items that only received traditional instruction and control items showed no significant gains.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 データ駆動型学習(DDL)については、その効果に関する実証研究が進んでいるものの、初修者には不向きであるとか、IT 機器そのものの必要性や、学習者と教員の機器を使用するための訓練が必要であるという認識により、広く行われるまでには至っていない。本稿は、外国語として英語を学ぶ初級レベルの学習者への語彙指導に紙媒体のDDL 活動を取り入れて、その効果を測定するパイロットスタディーである。その中で、IT 機器や学習者・教員の訓練も要さずにDDL は実行可能であることも示す。大学の初級英語のひとクラスを対象に、伝統的な手法と組み合わせてデータ駆動型の語彙指導を行った。指導の前後に行ったテストの結果では、DDL活動を行った語彙項目にはかなりの得点上昇が見られたが、伝統的な方法で指導した語彙項目、およびコントロール群の語彙項目では得点の上昇は見られなかった。
書誌情報 紀要
en : Bulletin

巻 10, p. 59-75, 発行日 2018-03-31
出版者
出版者 多摩大学グローバルスタディーズ学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18838480
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12419269
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:36:12.439311
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3