ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 経営情報学部
  2. 経営・情報研究 多摩大学研究紀要
  3. No.27(2023)

ASEAN 諸国市場における新たなサブカテゴリー創造 : ブランド・レレバンス・モデルによる日系食品メーカーの商品導入事例研究

https://tama.repo.nii.ac.jp/records/1313
https://tama.repo.nii.ac.jp/records/1313
a9e0b009-0143-448a-987b-88c5bfd2c700
名前 / ファイル ライセンス アクション
202302700383.pdf 202302700383 (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-06
タイトル
タイトル ASEAN 諸国市場における新たなサブカテゴリー創造 : ブランド・レレバンス・モデルによる日系食品メーカーの商品導入事例研究
タイトル
タイトル Creating New Subcategories in the ASEAN Countries: An Investigation on Japanese Food Manufacturers’ Product Introductions Applying the Brand Relevance Model
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ブランド・レレバンス・モデル
キーワード
主題Scheme Other
主題 サブカテゴリー
キーワード
主題Scheme Other
主題 日系食品メーカー
キーワード
主題Scheme Other
主題 新興国市場
キーワード
主題Scheme Other
主題 ASEAN 諸国
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Brand Relevance Model
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Subcategory
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese Food Manufacturers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Emerging Markets ASEAN Countries
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 竹村, 浩

× 竹村, 浩

WEKO 1693

竹村, 浩

ja-Kana タケムラ, ヒロシ

Search repository
河野, 龍太

× 河野, 龍太

WEKO 1694

河野, 龍太

ja-Kana コウノ, リュウタ

Search repository
TAKEMURA, Hiroshi

× TAKEMURA, Hiroshi

WEKO 1695

en TAKEMURA, Hiroshi

Search repository
KONO, Ryuta

× KONO, Ryuta

WEKO 1671

en KONO, Ryuta

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 市場創造モデルが先進国市場にとどまらず新興国市場でも有効であるかを検討するため代表的モデルのひとつである D. アーカーのブランド・レレバンス・モデルを用いて ASEAN 諸国市場における日系食品メーカーによる商品市場導入の複数事例を考察した。その結果成功事例は全て同モデルの成功要件を満たし同モデルの有効性が確認できた。また事例の横断比較分析により新サブカテゴリー創造の実現に向けたいくつかのマーケティング実務上の示唆を得ることができた
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 To examine the effectiveness of Market-Creation Models not only in developed markets but in emerging markets we analyzed several product-introduction cases in the ASEAN countries by Japanese food manufacturers by applying D. Aaker’s Brand Relevance Model as representing such models. We have made clear its effectiveness in emerging markets as all the successful cases satisfied the requirements for success given by the model. In addition by conducting cross-case analyses we have found several implications for successful subcategory creations regarding marketing practices.
書誌情報 経営・情報研究 多摩大学研究紀要
en : Tama University Journal of Management and Information Sciences

巻 27, p. 75-92, 発行日 2023-02-01
出版者
出版者 多摩大学経営情報学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13429507
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11140277
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 10:38:01.894733
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3