@article{oai:tama.repo.nii.ac.jp:00001313, author = {竹村, 浩 and 河野, 龍太 and TAKEMURA, Hiroshi and KONO, Ryuta}, journal = {経営・情報研究 多摩大学研究紀要, Tama University Journal of Management and Information Sciences}, month = {Feb}, note = {市場創造モデルが先進国市場にとどまらず新興国市場でも有効であるかを検討するため代表的モデルのひとつである D. アーカーのブランド・レレバンス・モデルを用いて ASEAN 諸国市場における日系食品メーカーによる商品市場導入の複数事例を考察した。その結果成功事例は全て同モデルの成功要件を満たし同モデルの有効性が確認できた。また事例の横断比較分析により新サブカテゴリー創造の実現に向けたいくつかのマーケティング実務上の示唆を得ることができた, To examine the effectiveness of Market-Creation Models not only in developed markets but in emerging markets we analyzed several product-introduction cases in the ASEAN countries by Japanese food manufacturers by applying D. Aaker’s Brand Relevance Model as representing such models. We have made clear its effectiveness in emerging markets as all the successful cases satisfied the requirements for success given by the model. In addition by conducting cross-case analyses we have found several implications for successful subcategory creations regarding marketing practices.}, pages = {75--92}, title = {ASEAN 諸国市場における新たなサブカテゴリー創造 : ブランド・レレバンス・モデルによる日系食品メーカーの商品導入事例研究}, volume = {27}, year = {2023}, yomi = {タケムラ, ヒロシ and コウノ, リュウタ} }