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シリアスゲームによる経済・経営体感学習の試み(2): アクティブラーニングにおける講義内行動の定量的評価
https://tama.repo.nii.ac.jp/records/968
https://tama.repo.nii.ac.jp/records/968ef629cdf-e6b0-4bd6-ade0-d74ada284cd6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-04-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | シリアスゲームによる経済・経営体感学習の試み(2): アクティブラーニングにおける講義内行動の定量的評価 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Study on Experience Based Learning of Economy and Management with Serious Game(2) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Serious Game | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Experience Based Learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Active Learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Pagerank | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
出原, 至道
× 出原, 至道× IDEHARA, Norimichi |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to evaluate the in-class activities of the students who play the business simulation game of economy, management and marketing. The system has been developed from scratch by the professors at Tama University and used as a tool for over 20 years. It is discovered that some students initiate economically irrational activities and it affects the evaluation of other students in the game. In this paper, we discuss a new class system and new index values. | |||||
書誌情報 |
経営・情報研究 多摩大学研究紀要 en : Tama University Journal of Management and Information Sciences 巻 22, p. 53-66, 発行日 2017-12-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | 多摩大学経営情報学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13429507 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11140277 |