WEKO3
アイテム
Community Empowerment through Environmental Education
https://tama.repo.nii.ac.jp/records/260
https://tama.repo.nii.ac.jp/records/260a5eaf00a-8fbb-4ce4-8e4b-8941d36d4348
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Community Empowerment through Environmental Education | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 環境教育を通したコミュニティー・エンパワーメント | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | environmental education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | community empowerment | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | non-formal education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sustainable development | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 環境教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | コミュニティー・エンパワーメント | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ノンフォーマル教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 持続可能な開発 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
ENGLISH, Brian J.
× ENGLISH, Brian J. |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Environmental education aims to create an environmental ethic that fosters awareness about the ecological inter-dependence of economic, social and political factors that influence community development. Thus, it is important to integrate environmental education into community development programs because a heightened awareness of environmental issues and their implications can initiate new patterns of behavior towards the environment. Changes in values, attitudes and behavior toward the environment can ultimately result in a better quality of life. Environmental education generates a collective effort to recognize and to dismantle social structures and learned practices that threaten common environmental resources. That knowledge and understanding can empower community members, as grassroots participants, to make appropriate decisions for sustainable community development. 環境教育は、環境倫理の創出、すなわち、生態的に依存し合いつつ共同体の形成に影響を及ぼす、経済、社会、政治といった種々の要因への認識を育てることを目的とする。環境問題やそれに関係する諸々の事象への人々の意識を高めれば、それまでに存在しなかった、環境に向き合う新たな行動パターンが生まれる可能性がある。さらに、環境への態度や価値観、行動に変化が起きれば、究極的には生活の質の向上へとつながるだろう。環境教育は、共有財産である環境資源を脅かすような社会構造や既存の慣行を認識し、そして解体する試みを生み出す基盤なのである。その知識と理解こそ、草の根運動に参加するコミュニティーの人々を力づけ、持続可能なコミュニティー開発のための適切な意思決定を可能にするであろう。 |
|||||
書誌情報 |
紀要 en : Bulletin 巻 7, p. 17-35, 発行日 2015-03-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 多摩大学グローバルスタディーズ学部グローバルスタディーズ学科 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 18838480 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12419269 |